2008年1月1日星期二

桔子轻乳酪蛋糕

桔子轻乳酪蛋糕





        很久没做这一类蛋糕。老实说轻乳酪蛋糕是所有乳酪蛋糕里最好吃的。这一回我加多蛋白,用挂了满树的桔子加入蛋糕中。为了避免它像被地震震裂,我用了非常低的温度烤了近两小时。果然高出烤盘的蛋糕并没有裂,只是徐徐上升。



        这是去年的蛋糕,今年才吃。2007的最后两天我忙得回到家不见太阳,不能拍照,就让它继续在冰箱冬眠。喜欢看自然采光的照片,因为自己技术不如人,用灯光拍不出我要的色彩。



        今天第一件事就是以这蛋糕迎接新年,果然很受欢迎 。每个吃了都说,“妈,我还要一片可以吗?”桔子的酸非常提味,减少了乳酪的油腻。特地到院子采一碗桑葚儿,一口蛋糕一颗桑葚儿。

1 条评论:

  1. I really love this cake... but i do not know how 2 do it. I mean wat type of cheese to buy, wat type of

    flour, what type of sugar, where to get it....... ......???? I'm so blur. Hav u tried on Coffee Bean's

    American CheeseCake, with a thin layer of biscuit below?? Really appreciate if u do know how 2 make

    n present a recipe 4 me!!!



    Well, all the best 2 u! Stay healthy, may GOD bless u n ur family. Take k :)

    回复删除